Доста често се случва след продължителен престой на машината (над 2-3 месеца) да не-може да запали. Това понякога се дължи на утаяването на бензина в чашката на карбуратора. В този случай е добре да се източи старият и престоял бензин от резервоара, и да се зареди с нов и пресен. След това е необходимо да се почисти и самата чашка на карбуратора. Обикновено на повечето карбуратори е монтиран болт за източване. Той се намира отдолу непосредствено до болта за размонтирване на чашката.
Процедурата е: при отворено кранче на горивото, развийте въпросният болт за източване. Във подходящ съд източете 30-50 ml бензин от чашката и завийте отново болта.
Задължително е да се провери нивото на маслото в двигателя и при нужда да се долее, понеже повечето двигатели притежават датчик за следене на нивото му. Въпросният датчик не позволява двигателя да се стартира ако няма достатъчно масло в картера.
Запалителната свещ също е от голямо значение за нормалната работа на двигателя. При неизправност в нея, двигателят не-може да стартира. Добре е да разполагате с нова, или такава която сте сигурни че работи добре.
Това са едни от най-честите причини за трудно или невъзможно стартиране.
При нужда не се колебайте да се консултирате с нас.
Когато двигателя на машината която ползвате е с двутактов двигател, предварително вие трябва да направите смес от бензин с 2-тактово масло в съотношение 50:1 (20ml масло в 1л. бенз.), като за нови машини пропорцията е 40:1 (25ml. в 1л. бенз.)
Препоръчително е маслото да бъде с марка Husqvarna или STIHL, съответно каквато е марката на машината. Тези масла са разработени за високооборотни двигатели и производителя гарантира за тяхното качество и смазочните им свойства.
Другото важно правило за сместа (бензин + масло), която сте направили да не престоява повече от 20 дни.
Бензинът който използвате е добре да е безоловен 95H. Независимо дали двигателят е двутактов или четиритактов, бензина е хубаво да е 95H, понеже по високото октаново число (98H или 100) е с по висока температура на изгаряне, а повечето модели са с въздушно охлаждане.
Другото важно правило е винаги да ползвате пресен бензин на не повече от месец.
Повечето модели мотофрези вече са с четиритактови двигатели. Затова и маслото което се сипва в картера на двигатела трябва да е 4-тактово. Обикновенно най разпространените мотофрези са с мотори от 5 до 7 к.с., а те от своя страна побират 0,600 л. масло.
Маслото е добре да е с фактор SAE30, понеже именно то е разработено за двигатели с въздушно охлаждане. Разфасовките от него са по 0,600л., точно колкото събират картерите на двигателите.
При двигатели с мощност 8,5 - 9 к.с. маслото е около 0,900л., а при 13к.с. - 1,100л.
Независимо от мощността, винаги трябва да прочетете инструкцията за употреба на съответната машина. Там чсно е записано колко и каво трябва да е маслото което ще сипете.